Ihmisiä kirkossa, teksti: Tallinnan suomalaisen seurakunnan jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Suomenkielinen jumalanpalvelus Tallinnassa

Tallinnan suomalainen seurakunta viettää suomenkielistä jumalanpalvelusta ruotsalaisessa Pyhän Mikaelin kirkossa (Rüütli 9) joka toinen sunnuntai kello 10.00. Pyhän Mikaelin kirkko sijaitsee Tallinnan vanhassakaupungissa ihan kaupunginmuurin tuntumassa lähellä Vapauden aukiota (Vabaduse väljak).

Pääsääntöisesti toimitetaan messu eli ehtoollisjumalanpalvelus, johon ovat tervetulleita niin Virossa vakituisesti asuvat kuin täällä vierailevatkin. Jos olet halukas avustamaan jumalanpalveluksessa esimerkiksi tekstinlukijana, ehtoollisavustajana tai kolehdinkerääjänä, tule juttelemaan pastorille tai ole muutoin yhteydessä seurakuntaan. Suomenkieliseen jumalanpalvelukseen ovat tervetulleita myös kaikenlaiset musiikkivieraat genrerajoihin ja esiintymiskokemukseen katsomatta.

Tervetuloa hengähtämään pyhän äärellä ja viettämään aikaa kolmiyhteisen Jumalan palveltavana!

Kirkkoherra
(+372) 56250930
Viikkovapaapäivät torstai ja perjantai.

Toimin Tallinnan suomalaisen seurakunnan kirkkoherrana ja kaikkien Viron suomalaisten pappina. Lisäksi olen Baltiassa opiskelevien suomalaisten vaihto- ja tutkinto-opiskelijoiden käytettävissä henkilökohtaista keskustelua ja sielunhoitoa varten.

Urkuri
(+372) 5200975

Toimin urkurina seurakunnan jumalanpalveluksissa sekä erillistä korvausta vastaan kirkollisissa toimituksissa, kuten avioliiton siunaamisissa ja vihkimisissä.

Kirkon alttarilla kynttilä