Nuoret askartelevat, teksti Tallinnan suomalaisen seurakunnan nuoret

Täältä löydät tietoa siitä, mitä kaikkea Tallinnan suomalainen seurakunta ja evankelis-luterilainen kirkko tarjoavat Virossa asuville nuorille

Rippikoulu on tärkeä suomalaisia nuoria yhteen kokoava juttu niin Suomessa kuin maailmalla, ja siihen kannattaakin perehtyä huolella, jotta oma riparikokemus olisi mahdollisimman hyvä.

Tallinnan suomalainen seurakunta järjestää erilaista kokoavaa tekemistä nuorten omien toiveiden mukaan. Jos tykkäät soittamisesta, lautapeleistä, elokuvista tai vaikka Raamatun lukemisesta, laita kirkkoherralle viestiä tai nykäise hihasta kouluvierailun yhteydessä – katsotaan, mitä yhdessä keksitään.

Seurakuntakoti Pärnu maanteella Tallinnassa on paikka, jossa myös nuoret saavat viettää aikaa itselleen tärkeiden juttujen parissa.

Seurakuntajakson ohjelma 2023–2024

Täältä löydät kaiken tarvittavan seurakuntajakson yhteisiin tapaamisiin ja muuhun ohjelmaan liittyen.

Ensimmäinen yhteinen tapaaminen on Tallinnassa 3.12. kello 10.00 Pyhän Mikaelin kirkossa. Aloitamme rippikoulutaipaleen jumalanpalveluksella, jonka jälkeen siirrymme parin korttelin matkan seurakuntakodille jatkamaan aiheen käsittelyä. Seurakuntajakson tarkempi ohjelmaa julkaistaan täällä lähempänä rippikoulun aloitusta.

Tulevista tapahtumista muistutellaan nuoria ja huoltajia myös sähköpostitse.

Haluatko oikeasti parantaa maailmaa?

Changemakerissa pääset opettelemaan, miten yhteiskunnallisiin ongelmiin ja epäoikeudenmukaisiin rakenteisiin voi ihan oikeasti vaikuttaa paikallisesti ja maailmanlaajuisesti. Changemaker-verkosto on kansainvälinen, ja Suomessa se toimii Kirkon Ulkomaanavun yhteydessä.

Changemaker järjestää erilaisia koulutuksia ja leirejä, joiden yhteydessä tutustutaan muihin nuoriin ja opitaan, miten maailmaa voi muuttaa yhdessä muiden kanssa.