Tallinnan vanhakaupunki, teksti: Suomalainen seurakunta tallinnassa?

Suomalainen seurakunta Virossa

Tallinnan suomalainen seurakunta palvelee kaikkia Virossa asuvia ja vierailevia suomalaisia sekä heidän perheitään. Tarjoamme kaikki kirkkomme pyhät toimitukset suomen kielellä, mutta palvelemme myös monikulttuurisia perheitä parhaamme mukaan viroksi, saksaksi, ruotsiksi ja englanniksi. Kirkollisten toimitusten lisäksi seurakunta järjestää kokoavaa toimintaa eri ikäisille vauvoista senioreihin. Kirkkoherra on tavattavissa etänä tai kasvotusten henkilökohtaista keskustelua, rippiä ja sielunhoitoa varten. Tallinnan suomalaisen seurakunnan kirkkoherra vastaa omalta osaltaan myös Baltiassa opiskelevien suomalaisten vaihto- ja tutkinto-opiskelijoiden sielunhoidosta ja henkisestä huollosta.

Tallinnan suomalaiseen seurakuntaan kuuluu jäseniä ympäri Viroa ja Suomea. Seurakunnan kirkkoherranvirasto ja seurakuntakoti sijaitsee Tallinnassa osoitteessa Pärnu maantee 8-6, mihin myös seurakunnan säännöllinen kokoava toiminta painottuu. Lisäksi kirkkoherra ja seurakunnan urkuri vierailevat eri puolilla Viroa järjestämässä jumalanpalveluksia sekä adventin aikaan Kauneimpia joululauluja. Toimimme yhteistyössä Viron muiden suomalaisten toimijoiden – Suomi-seurojen, koulujen, suurlähetystön, Viron-instituutin ja muiden järjestöjen – kanssa.

Tervetuloa kaikkien suomalaisten seurakuntaan Virossa!