Kirkkoneuvosto on seurakunnan ylin päättäjä

Tallinnan suomalainen seurakunta on ulkosuomalaisseurakunta, joka kuuluu Viron evankelis-luterilaiseen kirkkoon. Suomen evankelis-luterilainen kirkko lähettää seurakuntaan papin.

Seurakunnan ylin päättävä elin on kirkkoneuvosto (kirikunõukogu), jonka seurakuntalaiset valitsevat seurakuntavaaleissa neljän vuoden välein. Äänioikeutettuja seurakuntavaaleissa ovat kaikki 18 vuotta täyttäneet, konfirmoidut ja jäsenmaksunsa maksaneet seurakunnan täysivaltaiset jäsenet.

Kirkkoneuvosto valitsee johtokunnan (juhatus), joka tehtävänä on yhdessä kirkkoherran kanssa suunnitella seurakunnan toimintaa ja valmistella toiminta- ja taloussuunnitelman sekä tilinpäätös kirkkoneuvoston hyväksyttäväksi ja eteenpäin toimitettavaksi. Seurakunnan pappi kuuluu sekä kirkkoneuvostoon että johtokuntaan.

Yhteystietojen haku

Voit hakea henkilön nimellä tai selata yhteystietolistaa. Voit myös selata yhteystietolistaa alla olevien aakkoslinkkien avulla. Klikkaamalla kirjainta pääset yhteystietolistassa kirjainta vastaavien sukunimien kohdalle.

A K L M N R V

Ljuba Aasma

(+372) 51912324

Mette Kaminen