Uutislistaukseen

Kuluneen kirkkovuoden aikana kuolleita seurakuntalaisia muistetaan messussa 5.11.

silta.png

Ensi viikolla on pyhäinpäivä eli viroksi hingedepäev. Tallinnan suomalaisessa seurakunnassa muistamme kuluneen vuoden aikana kuolleita seurakuntalaisiamme ja muita meille tärkeitä pois nukkuneita yhteisessä messussa, jota vietetään sunnuntaina 5.11. Ruotsalaisessa Pyhän Mikaelin kirkossa (Rüütli 9) kello 10.00.

Jumalanpalveluksessa luetaan kaikkien tämän kirkkovuoden aikana pois nukkuneiden seurakuntalaisten nimet, minkä lisäksi heille sytytetään muistokynttilät. Mikäli tahdot muistaa esimerkiksi jossain toisessa seurakunnassa siunattua läheistäsi, voit tulla sytyttämään myös hänelle kynttilän tai pyytää pappia lukemaan myös hänen nimensä.

Tomi Kallanne
Tomi Kallanne